Z Google Ads do celu · 20 października, 2021

Budujesz osiedle? Zbuduj też dobrą reklamę

Poprawa sytuacji na rynku pracy sprzyja popytowi na kredyty. To z kolei przekłada się na rekordowe ilości budowanych mieszkań – w samym sierpniu 2021 sięgające już ćwierć miliona. Choć chętnych na kupno mieszkania nie brakuje, rośnie też konkurencja oraz popyt na mieszkania na wynajem. Wykorzystaj więc pełnię potencjału marketingu online z reklamami Google, by dotrzeć do Klienta przed innymi.

Wszędzie tam, gdzie Klient

Co robi Twój klient w sieci? Przegląda teraz Facebooka, ogląda filmy na YouTube, porównuje oferty samochodów używanych, czyta wiadomości na portalach informacyjnych. Myślisz, że to daleko od Twojej strony internetowej i oferty? Wbrew pozorom masz go na wyciągnięcie ręki – wystarczy skorzystać z narzędzi marketingu internetowego.

Reklamy Google czy Facebook’a są dokładnie tam, gdzie znajduje się Twój klient. Pozwalają dotrzeć Ci do niego zanim on dotrze do Twojej konkurencji. Szeroki wachlarz dostępnych form reklam daje Ci nie tylko szerokie możliwości prezentacji Twojej oferty, ale również większą kontrolę nad wydawanym budżetem. Jeśli dotychczas korzystałeś z portali ogłoszeniowych takich jak otodom czy OLX – nie może Cię jednak zabraknąć także i w Google.

Atrakcyjna lokalizacja

Sieć reklamowa Google obejmuje nie tylko własną wyszukiwarkę, ale również różne strony internetowe, portale informacyjne, skrzynkę Gmail czy serwis YouTube. Z jednego miejsca możesz zarządzać chwytliwymi reklamami tekstowymi, barwnymi banerami graficznymi czy atrakcyjnymi materiałami wideo. Wszystko to bez konieczności wyboru pomiędzy gotowymi pakietami: tańszmi, ale z ograniczeniami czy droższymi, ale z niepotrzebnymi „dodatkami”. Usługi dobierasz do realizacji postawionego przez siebie celu.

Dostępne narzędzia Google pozwalają dokładnie zmierzyć rynek, wyznaczyć optymalny budżet a także stworzyć trafny profil odbiorcy. Możesz także zdecydować, kiedy i o jakiej porze wyświetlą się Twoje reklamy. Tym samym skonsolidujesz wydatki i uzyskasz większą kontrolę na nimi.

Kampanie reklamowe dla deweloperów - gdzie się reklamować?

Wyjdź poza plac budowy

Pamiętasz film Christophera Nolana „Incepcja”? Główną osią fabuły było powstrzymanie właściciela firmy branży energetycznej przed ekspansją. Bohaterowie zaszczepiają we śnie myśl, która ma go nakłonić do zahamowania swoich zapędów. Google, choć w mniej spektakularny sposób, również pozwala dotrzeć do Twojego klienta jeszcze przed jego decyzją o zakupie mieszkania. Wystarczy, by spełnił określone przez Ciebie kryteria.

Targetowanie to potężne narzędzie, które pozwoli Ci wyjść do Klienta z ofertą zanim ten zacznie jeszcze szukać mieszkania. „Najtańszy kredyt mieszkaniowy”, „Czy warto mieszkać w Warszawie”, „Mieszkanie czy własny dom” – za każdym z zapytań może kryć się Twój klient, którego nie powinieneś wypuszczać z rąk.

Profilowanie pozwala również rozsądniej wydawać budżet na reklamy. Możliwości geotargetowania doskonale sprawdzają się np. dla kampanii prowadzonych w obszarze największych metropolii w Polsce. Dzięki nim możesz wybrać, czy ofertę pokazywać mieszkańcom miasta, czy tez może dojeżdżającym do pracy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z reklamą wyjść poza obręb miasta i skupić się na przyległych, mniejszych miejscowościach – koszt będzie niższy, przy dostępnej ogromnej grupie potencjalnych klientów.

Wróć do nas

Ścieżka od pierwszego wejścia na Twoją stronę do finalnego zakupu mieszkania jest znacznie dłuższa, niż ma to miejsce w przypadku zamówienia nowego telewizora czy pralki w sklepie internetowym. Choć nie masz wpływu na losowe sytuacje życiowe Twojego klienta czy jego zdolność kredytową, możesz umocnić w nim decyzję, by to z Twojej – a z nie konkurencyjnej – oferty skorzystał.

Wykorzystując remarketing Twoje reklamy będą podążały za klientem, przypominając o odwiedzanej wcześniej stronie i czekającym na niego mieszkaniem. Umocni to też decyzje dotyczące zakupu własnego „M”. Dzięki ogromnym możliwościom konfiguracyjnym możesz wyeksponować wszystkie atuty Twojej inwestycji: możliwość wykończenia pod klucz, podziemny garaż, plac zabaw dla najmłodszych, doskonałą lokalizację. Zbudowana w ten sposób narracja wyróżni Cię na tle konkurencji.

Ścieżka konwersji w kampanii reklamowej dla deweloperów

Mierzalność

Płatne reklamy niosą korzyści nie tylko w postaci większej widoczności w sieci. Pozwalają także śledzić zachowanie samego Klienta. W trakcie kampanii można zweryfikować m.in. frazy kluczowe i wyświetlane komunikaty, które skłoniły Klienta do kontaktu z Twoim biurem.

Daje to przede wszystkim możliwość optymalizacji: reklam i kosztów. Inną zaletą jest również weryfikacja skuteczności przekazu reklamowego, np. czy materiał filmowy był wystarczająco angażujący, czy wyświetlane banery graficzne skłaniały do wejścia na stronę i skorzystania z formularza kontaktowego.

Warto tu być

Być może z powyższym hasłem spotykają się Twoi klienci, przeglądając ofertę Twoich mieszkań czy nowych inwestycji. Dla Ciebie też jest ono istotne, choć w odniesieniu do marketingu online.

Reklamy Google, Facebook, a może płatne ogłoszenia? Tak naprawdę nie powinieneś rezygnować z jakiegokolwiek kanału reklam, gdzie znajduje się Twoja konkurencja – chyba, że masz zakładającą inny scenariusz dobrą strategię digital. Pamiętaj, że przy zmiennej sytuacji rynkowej popyt może się w pewnym momencie załamać, a walka o Klienta stanie się trudniejsza i mniej przewidywalna. Nie zwlekaj więc ze zdecydowaną reklamą w sieci. W Twoich rękach są klucze do mieszkania Twojego Klienta – wskaż mu dokładnie drogę, by mógł je od Ciebie odebrać.

Specjalista ds. marketingu i sprzedaży | 721 888 631 | + pozostałe wpisy autora